zaterdag 4 mei 2013

Week 14

Uganda heeft geen nieuwe koning en de tweede wereldoorlog wordt hier ook niet herdacht. Wat dat betreft zal de sfeer wel wat anders zijn dan in Nederland (om over het weer nog maar te zwijgen, al begreep ik dat het eindelijk lente begint te worden in Nederland en is het aardig aan het regenen geweest de afgelopen week mag ik niet klagen). Ben met die dingen daarom niet zo bezig, maar krijg er wel een beetje wat van mee. Straks ook nog maar mijn gedachten naar de 4 mei herdenking laten gaan, dat zal wel zijn voor ik dit op mijn blog zet, dat doe ik misschien pas morgen. Mijn gedachten zullen dan waarschijnlijk ook naar de genocide in Rwanda gaan, waar ik een paar weken geleden aardig wat over geleerd heb.

Verder veel computerwerk gedaan deze week. Artikelen lezen en zoeken en organisaties zoeken en e-mailen. Tegelijkertijd wat dingen gedaan in het Medical Centre, waarvan het belangrijkste is het Bevooradingssysteem van de medicijnen doornemen om zo efficiƫnt mogelijk in te slaan. Op het Medical Center was het trouwens erg rustig. Moses is net terug van een workshop van het district die bijna een week duurde en Annet is ook na een week terug van een visite aan haar zus die in het ziekenhuis ligt. Jeremiah is ook weg geweest. Gelukkig waren er ook niet veel patiƫnten, dus kon de verpleegster Alex ze aardig opvangen, met af en toe de hulp van Rogers en Andrew die hier een paar dagen was.

De werkzaamheden aan de Maternity Ward gingen echter gestaag door en woensdagavond zat het dak er op! De foto's geven hopelijk een goede indruk al is er nog geen foto van het hele dak. Inmiddels zijn de arbeiders ergens anders maar maandag komen ze terug om verder te werken.

Verder ben ik trouwens naar de kapper geweest op dinsdag. Werd tijd vond ik. Het gebruik van scharen kende de kapper echter niet. Was ik al bang voor. De tondeuse dus. Misschien is het niet zo lang gebleven als ik aangaf dat ik wilde, maar hij heeft het vrij aardig gedaan.Het is kort, maar niet te kort, kan weer even vooruit. 

Op woensdag ben ik het dorp Bukibira, waar het Medical Centre deel van uit maakt, in geweest om ontworming-tabletten en vitamine A uit te delen. Daarbij ook de basisschool in het dorp bezocht. 's Middags zou ik toen wat activiteiten met wat kinderen uit de buurt doen, waaronder een speurtocht die ik had voorbereid. Was echter niet goed afgesproken dus de speurtocht ging niet door, maar ik heb wel wat andere activiteiten kunnen doen met een volleybal en wat kinderen, waaronder stand in de mand.

Vanmorgen (zaterdag) computerles gaan geven aan een jongen en een meisje, morgen verder met meer kinderen. En vanmiddag kwam Kinley voor het laatst langs met de nicht waar ze de afgelopen dagen mee heeft rondgereisd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten