zondag 19 mei 2013

Week 16

Weer lekker verder gegaan met computer en wiskunde lessen de afgelopen week. Dat is vrij dag-vullend en nog steeds leuk om te doen.

Verder speelde er een andere zaak met mijn host-organisaties  Cultural Waves en SOVHEN. Ik wil daar hier niet te veel over kwijt, maar een deel van wat er speelt is dat Cultural Waves mij naar een andere plek over wil plaatsen. Een project in de sloppenwijken van Kampala. Op zich interessant maar er zijn een aantal redenen waarom ik dat toch niet zo zie zitten. Het zit er dus in dat ik eind komende week naar een andere plek ga, maar misschien ga ik vanaf dan rondreizen. Nog een beetje onzeker allemaal en omdat ik de achterliggende redenen hier liever niet kwijt wil is het voor de meeste lezers allemaal een beetje vaag, sorry daar voor. Het is in ieder geval iets waar ik vrij veel mee bezig ben geweest sinds woensdag en wellicht ook een reden dat ik volgende week misschien vanaf een andere plek mijn blog update.

Dan nog wat anders dat samenhangt met het verblijven in een ander land met een andere taal en cultuur. Iemand die hier vaak helpt met het bouwen, Salongo (waarvan geloof ik ook een foto op deze blog staat), kwam vertellen dat een broer van hem is overleden. Ik begreep niet wat hij tegen mij wilde zeggen, vermoedde wel zoiets maar moest eerst iemand anders raadplegen over wat er was. Een andere broer overleed een paar weken geleden. Erg verdrietig, zo stom dat je dan niet goed kan communiceren met zo iemand. Hetzelfde heb ik af en toe met Hajjat, die zorgt voor het eten, moeilijk om goed met haar te communiceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten