zondag 23 juni 2013

Verder met Els

In de afgelopen week weer Uganda binnen gegaan. Eerst naar Kericho op zondag waar het groen was van de thee velden, maar de uitzichten haalden het niet bij wat ik in Rwanda had gezien. Desalniettemin was het even fijn om er rond te wandelen. Vertrok op dinsdag wel al vrij vroeg richting Kampala. Althans richting de plek waar de bus zou vertrekken. Moest daar nog wel even wachten maar hij ging aardig op tijd en na een hobbelige weg kwam ik 's avonds in Kampala aan.





    In Kampala verbleef ik in de "Red Chili's Backpackers Hostel and Campsite" waar ook genoeg andere reizigers verbleven. Dinsdag en woensdag bleef ik in Kampala waar ik het oostelijke deel van de stad wat beter leerde kennen en nog met Bernard, de kunstenaar die ik eerder had leren kennen, heb afgesproken. Twee rustige dagen.
    Net als donderdag, de dag dat ik naar Entebbe ging om in de nacht van donderdag op vrijdag Els op te halen! Was even wennen en misschien is het dat nog steeds wel. Maar het is heel fijn om haar weer te zien en bovendien een goed reismaatje te hebben. Merk opeens weer dingen op te merken die al heel gewoon voor mij waren geworden maar die nog nieuw zijn voor Els.
    We bleven vrijdag in Entebbe na een nachtje met niet al te veel slaap. Daar nog door de botanische tuinen geslenterd en op zaterdag gingen we naar de Ssese eilanden. We kwamen daar rond half zes aan na een boottocht van drie en een half uur. We werden al gauw naar de "Hornbill Campsite" geleid waar we een goede slaapplaats in een "Banda" vonden en konden genieten van het uitzicht op het meer en een wandelingetje door de bebossing en over het strand van het tropische eiland.
    Vanmorgen een duik in het meer en weer een wandeling nu door nog dichtere bebossing en andere plekken waar we de zon zoveel mogelijk konden vermijden. Erg rustig en ontspannen al met al. De beroving van onze medegasten vannacht schept een wat minder goede sfeer over alles. Maar erg op onze hoede zijn is het voornaamste wat we kunnen doen. 
    Het plan is om nog even genieten van het eiland, het Medical Centre te bezoeken en dan donderdag op safari naar de Murchinson Falls! 
  
Hallo iedereen,
Els hier! Het is zo bijzonder om 'opeens' in Uganda te zijn en dan ook nog met Pim. Hij is een supergoede gids en weet hoe je iedereen moet groeten (en heel empathisch iedere keer weer: "I'm good, and how are you?" te zeggen. En gelukkig kan hij ook heel goed nee zeggen tegen alle busjes en boda-boda's die ons maar wat graag mee willen nemen terwijl wij gewoon een stukje lopen. Het is wel warm hier vind ik, maar in de schaduw erg lekker. En nu zijn we dus op een tropisch eiland! Vet cool, compleet met palmstrand en jungle. Door die jungle hebben we ons vandaag als echte avonturiers een weg gebaand, maar ze doen hier niet echt aan 'recreatief wandelen' dus liep alles dood bij vissers, plekken om vissen te drogen of zomaar ergens in de jungle. Niet echt een plek voor korte mouwen, die ik wel aanhad en nu heb ik heel veel vreemdsoortige bultjes. Nouja. Verder is het bijzonder om weer bij Pim te zijn. Zeg maar gerust behoorlijk raar in het begin, maar het went vrij snel, want je merkt ook al gauw hoe vertrouwt sommige dingen zijn en hoe goed je elkaar nog steeds kent. Gelukkig. Dus na deze relaxte eiland-dagen gaan we lekker op pad naar Pim's project en op safari. Ik ben heel benieuwd waar Pim al die tijd heeft gezeten en kijk er naar uit de mensen daar te ontmoeten. Dankjewel voor het lezen :).

4 opmerkingen:

  1. Klinkt leuk en veel plezier nog daar en wen maar weer fijn aan elkaar ;)

    liefs,
    Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Pim en Els,

    Fijn om te lezen dat jullie nu samen op avontuur gaan! Voor jullie beiden goed om nu eens in de "andere rol" te zitten!
    Ik hoop dat alles verder goed blijft gaan en dat jullie genieten van de natuur en het leven daar. Have fun! Dikke knuffel van mamma/ Lianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Els en Pim,

    Mooi om te lezen hoe jullie je weg zoeken letterlijk en figuurlijk beide op eigen wijze!
    Heel veel liefs en alle goeds samen
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi die foto`s erbij!
    Geniet samen van alles wat jullie beleven.
    Knuffel voor beiden
    Erika

    BeantwoordenVerwijderen